Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.03.2009 19:21 - Чий ген е сбъркан?
Автор: krotalka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 10492 Коментари: 48 Гласове:
0

Последна промяна: 21.03.2009 20:51


За разлика от София, тук си е истинска пролет. Слънцето грееше още от сутринта. Едно облаче не се виждаше на небето. Температурата не беше висока, някъде към 12 градуса, но ставаше за разходка. Грехота е да се стои в такова време в къщи и моя милост реши да се поразходи на вън.

Истинска красота. Тревата зелена, навсякъде нацъфтяли нарциси и минзухари, ама не само жълти а всякакви цветове, сини бели и шарени. Сигурно ви се е случвало да ги видите, едни такива едри, не като нашите жълтичките диви. Някакъв изкуствено създаден сорт. Цветята са навсякъде. По разделителните площи на улиците, по паркове, градинки, разни изкуствено издигнати хълмчета. На където и да се обърнеш ги виждаш. Радват окото. На някои места са толкова на гъсто, че тревата не се вижда. Едно жълто море! Омайва и омагьосва.. Наслаждавах им се и в един момент се зачудих. Защо аджеба никой не си къса от тях? Обичат си цветята, не е като да не ги обичат. Защо вместо да дадт някой цент за букетче нарциси, не си наберат от тия? В съботен ден почти всички си купуват цветя. Можеш да видиш хора натоварени с огромни букети. Сменят си цветята в къщи хората. Или пък защо не са си поизскубали някоя и друга луковица за собствените градинки? Стоят си така цветята и никой не ги пипа. Радват им се и толкова. Спомних си за един постинг от лятото. Една блогерка се беше оплакала, че засадила цветя пред блока и още на втория ден някой ги изскубал. Защо тук не се самозадоволяват от обществените градинки? И не само с цветята е така. Всички табели и пътни знаци са си на местата. Кошчетата за боклук също. Какво им е на тия хора? Що се харчат, като могат да минат метър? Гена ли им е сбъркан? Нали в последно време все за българския ген се говори и много неща обясняват с генната зависимост, та за това се сетих за тая думичка. И тук си имат цигани, пардон роми, не е като да няма, ама не могат да се разпознаят така, както нашенските. И на тях ли им се объркал гена? Чудя се и не мога да ги разбера.

Дали пък нашия ген не е нещо сбъркан? Нямам отговор на тоя въпрос. Ако някой има, нека ми го каже.



  



Тагове:   нарциси,


Гласувай:
0



1. martito - Чуждият ще да е сбъркан! Да дават ...
21.03.2009 20:13
Чуждият ще да е сбъркан! Да дават пари за цветя! Щуротии!...

Всъщност... понякога българите сме една голяма тъжна смешка...
цитирай
2. krotalka - Така ще да е!
21.03.2009 20:18
Ние сме си съвсем на ред! Като гледах това море от нарциси, си мислех - мамка му, това ако беше у нас нямаше да има и помен, че някога е имало цветя...
цитирай
3. martito - То и трева дали щеше да има...
21.03.2009 20:19
То и трева дали щеше да има...
цитирай
4. krotalka - Луди хора са тук, ще знаеш.
21.03.2009 20:26
Дават пари за такива неща, дето могат спокойно да си ги свият от някъде.
Пък за тревата им не знам каква е, ама лятно време се търкалят по нея и тя си е все зелена и хубава.
цитирай
5. hara73 - точно това е ...
21.03.2009 20:35
нашия ген е нещо сбъркан. Не на всички естесвено. Но тези които са сбъркани, са достатъчно, за да развалят хубавото и да не могат и другите да му се радват. Я не сакам, на мен да ми е добре, я сакам на Вуте да му е зле...е от това по-зле на къде?
цитирай
6. krotalka - Май така ще да е,
21.03.2009 20:41
научени сме от социализма - Моето си е мое, чуждото е общо. Колко ли време трябва да мине, за да се отучим от това?
цитирай
7. miralyub - германците са пословични с дисц...
21.03.2009 20:42
германците са пословични с дисциплината и точността си - какво да обсъждаме повече.
а ние сме крадливо племе.
цитирай
8. krotalka - Мира,
21.03.2009 20:44
не само в Германия е така. Явно при нас е грешката. Дали е въпрос на възпитание или ген, не мога да разбера.
цитирай
9. boristodorov56 - Къде е това, за което пишеш. Къде ...
21.03.2009 21:15
Къде е това, за което пишеш.
Къде извън България?
Изглежда само аз не разбирам .
А виждам - Германия.

Бях там 2 години.

По средата на втората - забелязах една изхвърлена
кофа от боя - стоя три дни под един подлез - близо
до Некерсулм.
Много възмутен на четвъртия - спрях взех я и я изхвърлих, където трябва.
Колко съм горд, че не си изхвърлям боклука от
терасата - тук в Пловдив.
цитирай
10. krotalka - Това в бившите източни провинции ли е?
21.03.2009 21:25
И при тях се случват неуредици, но за разлика от нас, при тях са изключения.
Иначе не съм видяла някой да си изхвърля боклука от балкона. Това с което ние се гордеем, за тях е нормално ежедневие.
цитирай
11. primavera - ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ, КРОТИИИИ...
21.03.2009 22:42
ЧЕСТИТА ПРОЛЕТ! Да е слънчева усмивката и щастливи сбъдванията! Другото няма да го коментирам и това си е! Гушки, мила!
цитирай
12. krotalka - primavera
21.03.2009 22:50
днес цял ден и се радвах, истинска пролет си беше!
Гуш и от мен!
цитирай
13. анонимен - vij kak sama si si otgovorila pravilno....
22.03.2009 00:08
научени сме от социализма - Моето си е мое, чуждото е общо. Колко ли време трябва да мине, за да се отучим от това?
e.....
цитирай
14. анонимен - Даваш само един пример,
22.03.2009 11:00
но обобщението е валидно за всичко.
vihra13 е права - това е наследство от безхаберието на соца.
цитирай
15. krotalka - Вихре,
22.03.2009 11:38
а бе за отговор съм си отговорила, ама дали е правилен отговора...
цитирай
16. krotalka - parasol,
22.03.2009 11:43
примери мога да дам много, има ги, не е като да ги няма. Просто тоя вчера ми се наби на очи. Колко ли време трябва да мине за да загърби последствията от соца. Нямахме си Моисей да ни разкарва из пустинята...
цитирай
17. iliada - Кроти!
22.03.2009 12:29
Докато не осъзнае всеки от нас ,че трябва да се промени- никога няма да има развитие нашата действителност към по-добро! Принципът е ясен- всеки порменя себе си /а не другите към добро /и изведнъж света е друг!:)
Хубаво е ,че ни позваш че другите вечме са го направили- остава да го направим и в България!:)
Честита първа пролет!:)
цитирай
18. djgator - кроталка
22.03.2009 12:35
Естествено че нашият е сбъркан, тъжното е че още 1 поколение няма да можем да го променим. Всичко ще е наред, но ние с тебе ще сме в отвъдното :)
цитирай
19. krotalka - Илиана,
22.03.2009 12:41
уж всички сме го осъзнали, всеки се кълне, че не прави такива лоши неща,пък действителноста си остава старата?!
цитирай
20. krotalka - Диджей,
22.03.2009 12:45
в първите години на прехода, много често се споменаваше Моисей, по-възрастните бяха на ясно,че няма да се променим от днес за утре. Ама 20 години вече става по-лошо, старите неща не са забравени, точно обратното...Явно нещо не е наред с гена ни.
цитирай
21. анонимен - kroti...
22.03.2009 12:49
v bulgaria ne6tata nikoga nqma da se promenqt,za sujalenie....takuv ni e mantaliteta!!!
ama kak ni stroiha....samo albenka lipsva:))))
цитирай
22. krotalka - Вихре,
22.03.2009 13:03
надеждата крепи човека. Дано внуците ми дочакат промяната.
цитирай
23. cecka1504 - Трудно ще се отучим от лошите нав...
22.03.2009 13:07
Трудно ще се отучим от лошите навици. Не знам колко време трябва да мине и дали изобщо ще се промени мисленето ни.
Развай се на цветната красота покрай теб!
Поздрави!
цитирай
24. djgator - krotalka
22.03.2009 13:10
има само един шанс за БГ - такева хора като теб, които живеят навън, да се върнат някой ден и да донесат новия морал и отношение към всичко. Всяко второ семейство има роднини зад граница...
цитирай
25. krotalka - Цеци това и правя.
22.03.2009 13:19
Сега пак ще излеза да им се полюбувам, но без да искам се ядосва...
цитирай
26. krotalka - Диджей
22.03.2009 13:20
и това ще стане,нямаме намерение да пускаме корени тук. Страхувам се обаче, че лошия пример е по-заразителен.
цитирай
27. lelya - Съгласна съм с последния коментар. ...
22.03.2009 13:25
Съгласна съм с последния коментар. Радвам се на емигрантите. Колкото повече българи излизат в чужбина, толкова по-голяма е вероятността да им щракне нещо в главата, да се засрамят. Не съм сигурна, че само в социализма е проблема, все пак бай Ганьо е нещо като национален герой, всички му се възхищават, булгар...булгар...
цитирай
28. djgator - krotalka
22.03.2009 14:06
в момента 4 от моите роднини са в различни части на света. На никой от тях не му се векува другаде освен в родината. Такива глупави хора като мен и още доста други- решихме да търпим, да газим в кал, да гласуваме и да ни се подиграват- да гледаме как развращават децата ни, да живеем с 5 европейски надници цял месец, да сменят цените ни ежедневно и ... и пак да останем тук! Обиколил съм 15 държави на три континента, по работа или за развлечение - но никъде не е моят дом!
цитирай
29. ka4ak - много е просто
22.03.2009 14:10
Вилхем Велики е разпоредил,който натопи комшията, че върши нередни неща,за награда получава имота на виновния!И сега се чудиш!
цитирай
30. анонимен - не разбирам от гени
22.03.2009 14:32
Но се чудя ,само какво самочувствие имат и как са свикнали с него нашите сънародници .Самочувствие без никакво покритие ! Гордост от мърсотия ,наглост и беззаконие ! Много постове съм изписала по темата ,защото ми е болно и неприятно .На ясно съм с всичко ,но не споделям мнението ,че соца ,или мутризма е превъзпитал поколението в мърсотия и непокис ! Човек или е човек или свиня . Че отгоре на това с претенции някои друг да го оправя ,той само да седи и да рие в мърсотията. Поздрави за поста ! Обширна тема е !
цитирай
31. анонимен - Кроти,
22.03.2009 15:56
децата ми са навън и нямат намерение да се върнат! А това значи, че не вярват!...Не вярват, че може да променят нещо! Тъжно е...
Поздрави за поста!
цитирай
32. krotalka - Лельо,
22.03.2009 18:14
и аз си мисля, че не е само социализма виновен. Има нещо сбъркано в нас самите. Още от време оно, по полето е имало пъдари! Значи от край време сме крали. Доста се задруних да обясня на един германец, какво е това пъдар.
цитирай
33. krotalka - Диджей,
22.03.2009 18:15
младите по-лесно свикват с чужбината, не се знае колко ще се върнат, след като завършат образованието си...
цитирай
34. krotalka - Лидис,
22.03.2009 18:18
не съди строго. Повечето само говорят за гордост и самочувствие, но на вън не го показват. Отнеха толкова много неща на нашия народ, акому вземат и малкото останала гпрдост и самочувствие,съвсем ще се затрие.
цитирай
35. krotalka - Бате,
22.03.2009 18:23
не е само въпрос до вяра. Малкия син се прибра в България, след като завърши университета, ругае, ядосва се, псува неуредиците, но не иска да напусне страната. Големият пък не дава и дума да се отвори за връщане. Просто е въпрос на вътрешна нагласа. Не мога да кажа възпитание, защото и двамата съм ги възпитавала аз.
цитирай
36. krotalka - ka4ak
22.03.2009 19:09
Ние нали си имаме Хан Крум, що не сме се превъзпитали...
цитирай
37. анонимен - Хубав постинг, Кроти!
22.03.2009 19:30
Мило ми е тук, но от ден на ден съм все по - песимист. Милион и половина навън, а прогнозите за следващите двадесет години за роминизацията на нацията са все по-мрачни.Докато не осъзнаем, че трябва прозрачност и почтеност във всички обществени и други взаимоотношения, всеки да си върши работата и да носи отговорност за действията си, нещата няма да се оправят...Ама това как да стане, с нашето търпеливо, примиренческо поведение! Мисия почти невъзможна, аз не виждам в обществените ни водачи хора, които да искат да ни поведат в правилната посока по отношение на икономическия ни просперитет, камо ли пък да дават честен отчет за действията си! Но нали пък надеждата умирала последна, казват, дано се появи светлина в тунела...
цитирай
38. krotalka - Виши,
22.03.2009 20:08
не си само ти песимистично настроена. Всеки се кълне, че е почтен спрямо другите, а като погледнем нещата не са почтени? Водачи, ако евентуално се появят, веднага бива направено всичко възможно да се очернят и да им се подрони явторитета.Нали знаеш вица защо в казана с българите няма пазач. Ако някой се измъкне и подаде глава другите го дърпат надолу. Това е.
Роми и тук си имат, но имат и закони, които се спазват стриктно!
цитирай
39. ka4ak - @36
22.03.2009 20:29
Защото между тогава и днес имаме 700 години робство!И поробителите са били гърци и турци,а не англичани или германци!
цитирай
40. krotalka - По Крумово време,
22.03.2009 20:43
законите са се отнасяли за всички, без значение на етническата принадлежност! За това се помнят и до днес - Крумови закони! Такива ни трябват в момента, може би тогава нещата ще тръгнат на опрвяне.
цитирай
41. ka4ak - @40
22.03.2009 21:56
То и сега има закони ама няма кой да ги спазва!Тази приказка ЗАКОНА Е ВРАТА У ПОЛЕ се прилага в пълна сила а и АНДРЕШКО и БАЙ ГАНЬО са живи!
Синът ми следва в Англия и с изненада разбрах че нямат конституция!Но това не им попречи след 124 години дебати да отменят един закон!А София ще чества 130 години столица на България!
цитирай
42. voinov50 - Какви тия хора там :)))))))))(
23.03.2009 03:29
Просто да им се неначудиш ?! :))))))))))
цитирай
43. loli - Казано честно...
23.03.2009 09:33
Казано честно, всичко ни е наред..Вече спокойно..си гледаме напред!
цитирай
44. krotalka - Качак 41,
23.03.2009 10:48
и тук има закони, които са от преди повече от 100 години и които още важат и се СПАЗВАТ! У нас е точно врата у поле!
цитирай
45. krotalka - Войнов,
23.03.2009 10:48
и аз им се чудя!
цитирай
46. krotalka - Лоли, както се казва -
23.03.2009 10:49
много съм добре, ама ще се оправя!
цитирай
47. ka4ak - @44
23.03.2009 14:46
не ме разбра.124 години,това са 6 поколения дебати за да пипнат закона!А закона е от 1484г.!!!!
цитирай
48. agent074 - Моето обяснение по въпроса за цв...
23.03.2009 20:52
Моето обяснение по въпроса за цветята по улиците в Германия е следното:
Както каза ти в един мой постинг- германците ядат по-евтино месо от нас българите- оттук спестяват- за да си купят цветя - а не да унищожават обществените.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: krotalka
Категория: Хоби
Прочетен: 1209327
Постинги: 98
Коментари: 2828
Гласове: 20000
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031