Постинг
08.10.2009 13:14 -
Криворазбран срам
Четейки новините, попаднах на това. Тогава се сетих, че имам нещо в архивите си, което съм писала, но не е видяло "бял свят" Сега реших да поизтупам праха от него и да го постна. Ето го:
Започвам да пиша това със съзнанието,.че темата е малко „неудобна”, че много хора ще сметнат това за лудост. Но за мен не е. Темата е за нещо, което ме интересува и съм мислила по него. Разисквала съм го с познати, специалисти и не такива. Това е за тези, които не виждат нещата само в черен или бял цвят. За тези които умеят да мислят и анализират.
"Да не съм луд, че да ходя на психиатър!" Така ми отговори мой близък, когато след оплакванията му, че не може да спи и е преуморен, че и най-малкото нещо го изкарва извън кожата му, го посъветвах, да потърси помощ от психиатър. Не, не е луд! Далеч съм от подобна мисъл. Защо се смята, че само хора с тежки психически разстройства трябва да се обръщат към този род лекари? Това не мога да го разбера?! От къде се е насадило в съзнанието на повечето от нас, това убеждение? Защо се смята за срамно посещението при психиатър или психотерапевт?
Признавам си, че и аз имах подобни предубеждения. Преди доста години, след поредното земетресени, получих или се разболях(не знам как е точно да се каже) от страхова невроза. Доста дълго се мъчих, докато се обърна към специалист. Диагнозата ми я постави бързо, но понеже бях отлагала лечението много време, много време ми трябваше и за да се преборя с нея.
На всеки се е случвало, поради една или друга причина да изпадне в някаква криза. Причини за изпадане в депресия или криза, както обикновено казваме, има много и различни. Няма да се спирам на това. Обикновено безсънието е първия признак за някакво психично разстройство. Може и да греша, нямам нищо против да ме корегира човек който е наясно с тия неща. Казваме, преуморен/а съм, всичко ме дразни, всички са настроени срещу мен и т.н. Това всеки някога го е казвал. Чувствал се е некомфортно в собствената си кожа. Мъчил се е и се борил, по свой начин да се справи с проблема. Повечето успяват. Други не. При някои състоянието се влошава и търсят най-накрая лекарска помощ. Има и такива, които слагат край на живота си, просто защото не е имало кой да им помогне, да ги насочи към този род лекари - психиатрите.
Защо е така?! Защо смятаме за срамно да се обърнем към такива специалисти? Не мога да го разбера. Опитвала съм се. Говорила съм по този въпрос и с други. Никой не намира отговор на това, или поне такъв, който да ме удоволетворява.
Депресиите, неврозите, маниите, a и още ред подобни заболявания, са нещо нормално. Много „модерната” в последно време сред младежите Булимия, също е психическо заболяване. Защо не е нормално да се потърси помощ от специалист. Два сезона са характерни със засилено повишение на тези заболявания - пролетта и есента. Не е моя констатация, порових се из статистиките, там го открих. Може някой който е запзонат с проблема или това му е професия, да го обясни по-добре. Няма да имам нищо против.
Може да не вярвате, но ако се разровите из постингите от преди година, писани в тия периоди. Ще откриите, колко много са написани от хора изпаднали в някаква депресия. Понякога лечението на подобно заболяване, не е е медикаментозно. Има и други средства. Хипнози, групови терепи, и още доста неща. Писането в блога се явява нещо като посещение при психоаналитик.
.
Колко от вас са се обръщали към подобен род лекари? Наистина ли смятате, че е срамно да се посещават? Каква според вас е причината за това?
И ако не ви се ходи на психиатър или психоаналитик, тогава последвайте съвета даден тук Ще се възползвам и аз. Чао за сега.
Започвам да пиша това със съзнанието,.че темата е малко „неудобна”, че много хора ще сметнат това за лудост. Но за мен не е. Темата е за нещо, което ме интересува и съм мислила по него. Разисквала съм го с познати, специалисти и не такива. Това е за тези, които не виждат нещата само в черен или бял цвят. За тези които умеят да мислят и анализират.
"Да не съм луд, че да ходя на психиатър!" Така ми отговори мой близък, когато след оплакванията му, че не може да спи и е преуморен, че и най-малкото нещо го изкарва извън кожата му, го посъветвах, да потърси помощ от психиатър. Не, не е луд! Далеч съм от подобна мисъл. Защо се смята, че само хора с тежки психически разстройства трябва да се обръщат към този род лекари? Това не мога да го разбера?! От къде се е насадило в съзнанието на повечето от нас, това убеждение? Защо се смята за срамно посещението при психиатър или психотерапевт?
Признавам си, че и аз имах подобни предубеждения. Преди доста години, след поредното земетресени, получих или се разболях(не знам как е точно да се каже) от страхова невроза. Доста дълго се мъчих, докато се обърна към специалист. Диагнозата ми я постави бързо, но понеже бях отлагала лечението много време, много време ми трябваше и за да се преборя с нея.
На всеки се е случвало, поради една или друга причина да изпадне в някаква криза. Причини за изпадане в депресия или криза, както обикновено казваме, има много и различни. Няма да се спирам на това. Обикновено безсънието е първия признак за някакво психично разстройство. Може и да греша, нямам нищо против да ме корегира човек който е наясно с тия неща. Казваме, преуморен/а съм, всичко ме дразни, всички са настроени срещу мен и т.н. Това всеки някога го е казвал. Чувствал се е некомфортно в собствената си кожа. Мъчил се е и се борил, по свой начин да се справи с проблема. Повечето успяват. Други не. При някои състоянието се влошава и търсят най-накрая лекарска помощ. Има и такива, които слагат край на живота си, просто защото не е имало кой да им помогне, да ги насочи към този род лекари - психиатрите.
Защо е така?! Защо смятаме за срамно да се обърнем към такива специалисти? Не мога да го разбера. Опитвала съм се. Говорила съм по този въпрос и с други. Никой не намира отговор на това, или поне такъв, който да ме удоволетворява.
Депресиите, неврозите, маниите, a и още ред подобни заболявания, са нещо нормално. Много „модерната” в последно време сред младежите Булимия, също е психическо заболяване. Защо не е нормално да се потърси помощ от специалист. Два сезона са характерни със засилено повишение на тези заболявания - пролетта и есента. Не е моя констатация, порових се из статистиките, там го открих. Може някой който е запзонат с проблема или това му е професия, да го обясни по-добре. Няма да имам нищо против.
Може да не вярвате, но ако се разровите из постингите от преди година, писани в тия периоди. Ще откриите, колко много са написани от хора изпаднали в някаква депресия. Понякога лечението на подобно заболяване, не е е медикаментозно. Има и други средства. Хипнози, групови терепи, и още доста неща. Писането в блога се явява нещо като посещение при психоаналитик.
.
Колко от вас са се обръщали към подобен род лекари? Наистина ли смятате, че е срамно да се посещават? Каква според вас е причината за това?
И ако не ви се ходи на психиатър или психоаналитик, тогава последвайте съвета даден тук Ще се възползвам и аз. Чао за сега.
затова... Пък и въпрос на манталитет - какво ще каже комшията, или близките, ако чуят...еди какво си...
Твърде много се вълнуваме от мнението на другите...
Имам една позната, която работи като секретарка в психиатричен кабинет тук, в Пловдив. И тя ми разказва различни случаи, свързани с това, че големите проблеми идват от криенето, от това, че не се ходи на психиатър.
Аз смятам, че е съвсем нормално, човешко е всеки да има своите трудни моменти... И да направи необходимата консултация.
Поздрави, Таничка! Хубава, актуална тема си подхванала... Дано се замислят повече хора...
цитирайТвърде много се вълнуваме от мнението на другите...
Имам една позната, която работи като секретарка в психиатричен кабинет тук, в Пловдив. И тя ми разказва различни случаи, свързани с това, че големите проблеми идват от криенето, от това, че не се ходи на психиатър.
Аз смятам, че е съвсем нормално, човешко е всеки да има своите трудни моменти... И да направи необходимата консултация.
Поздрави, Таничка! Хубава, актуална тема си подхванала... Дано се замислят повече хора...
2.
allbi -
да Таня
08.10.2009 17:58
08.10.2009 17:58
Да ти кажа ПРАВА СИ!
хич няма да ми пука ако реша, че преча
на себе си и другите около мен отивам
аз относно автофобията ама за сега
си шляпам повече пеш и като се наложи
все оше го понасям :)
да не би пък на гинеколог да е по-приятно?
ама ходим - жени сме
хора сме и това ходи по хората не по гората ...
цитирайхич няма да ми пука ако реша, че преча
на себе си и другите около мен отивам
аз относно автофобията ама за сега
си шляпам повече пеш и като се наложи
все оше го понасям :)
да не би пък на гинеколог да е по-приятно?
ама ходим - жени сме
хора сме и това ходи по хората не по гората ...
точно там май се корени проблема, още робуваме на това "Какво ще кажат хората"! Като че ли хората ще ти решат здравословния проблем...
Сега дечурлигата изпадат в депресия, а родителите не забелязват и не взимат мерки. Тъжно ми става, когато прочета за саммоубили се деца...
цитирайСега дечурлигата изпадат в депресия, а родителите не забелязват и не взимат мерки. Тъжно ми става, когато прочета за саммоубили се деца...
още преди месеци, като разбрах за твойта фобия, те посъветвах да идеш на психотерапевт. Направи го непременно.
цитирайИ двата материала, към които насочваш.
Криенето на чувствата, спотаяваното недоволство...и много други работи водят до стрес и депресии с тежки последици и за депресирания, и за близките му. Споделянето е едно от решенията на проблема. Дори да е само с личния дневник, пак помага.
Поздрави!
цитирайКриенето на чувствата, спотаяваното недоволство...и много други работи водят до стрес и депресии с тежки последици и за депресирания, и за близките му. Споделянето е едно от решенията на проблема. Дори да е само с личния дневник, пак помага.
Поздрави!
отдавна съм го писала, че блога е един вид психотерапия, но за съжаление, понякога се развихрят такива караници и скандалчета, избиване на комплекси и т.н. , че ефекта от психотерапията отива на кино.
Заради това винаги съм призовавала за мир в блога! За толерантност и разбиране!
цитирайЗаради това винаги съм призовавала за мир в блога! За толерантност и разбиране!
Щях да се радвам, ако използваха блога за изпускане на парата - без да обиждат неподозиращи хора, обаче.. тук агресията е на високо ниво!
цитирайтова са хора с комплекси! Многократно съм го казвала, но никой не е в състояние да ги заведе при специалист, за да получат съответната помощ!
Може пък да са с изкривено чувство за хумор, знае ли човек!
Тук в блога се развихрят, защото са намерили село без кучета!
цитирайМоже пък да са с изкривено чувство за хумор, знае ли човек!
Тук в блога се развихрят, защото са намерили село без кучета!
днес обаче, те за сетен път прекалиха- преди минута, бббб се похвали, че той бил писал до модераторите да ни изтрият.. ОК, но отсега нататък- реципрочнооо..
цитирай"С неговите камъни, по неговата глава" и "Каквото пвикало, такова се обадило"
цитирайи всеки ден в кабинета идват много хора, имащи нужда от психиатър. И лошото е, че границата на нуждаещите се се смалява. Аз мисля, че първопричината за всяка болест е точно на писихчно ниво. Терапевтите лекуват само симптомите на заболяването, докато психиатрите - причината. Например научно е доказано, че ако човек изпитва негативни емоции - завист, ревност, гняв - се увеличава секрецията на жлъчни сокове. Например човек не трябва да се храни, когато е ядосан, защото стомахът в този момент се втвърдява и не може да функционира нормално, забавя се обмяната на веществата. А пък и кой може да даде определение на това кой е луд и кой е нормален? Всеки си е бамбашка луд, по мое мнение...
цитирайсъгласна съм,че психиката е първопричината за много заболявания.
Едно време имаше такъв лаф - Всички болести са от нерви, само венерическите от удоволствие.
Много хора, особено от по-възрастните не знаят, че трябва да отидат при психиатър, а не при невролог. Сблъсквала съм се това. За възрастните е разбираемо, но не разбирам младите.
Май трябва да стане модерно, както е в САЩ, да се посещава психотерапевт, може би тогава нещата малко щесе пооправят.
цитирайЕдно време имаше такъв лаф - Всички болести са от нерви, само венерическите от удоволствие.
Много хора, особено от по-възрастните не знаят, че трябва да отидат при психиатър, а не при невролог. Сблъсквала съм се това. За възрастните е разбираемо, но не разбирам младите.
Май трябва да стане модерно, както е в САЩ, да се посещава психотерапевт, може би тогава нещата малко щесе пооправят.
13.
анонимен -
Кроти,проблема не е еднозначен!
08.10.2009 22:32
08.10.2009 22:32
До голяма степен се дължи на ниската здравна култура/ако изобщо може да се говори за такава в Абсурдистан/!От друга стана комплексите и все още много разпространения данък обществено мнение,пълното безхаберие на родители,учители и обществото като цяло към проблемите на подрастващите.....има и още,но не ми се задълбава в темата!!
цитирайаз нямам страх от психиатрите. необходими са.
конкретно да почнем от психоаналитиците- даже срещите с тях са задължителни при нормални обстоятелства. да споделиш, да идентифицират проблема ти, да ти олекне, да те упътят как да постъпиш...
това е нормалност в Европа.
аз с кеф бих ходила да си говоря по мои си нещица с някого, ама ей- на -няма...
в дълбоката провинция тези специалисти липсват или ако ги има- са повърхностни.
цитирайконкретно да почнем от психоаналитиците- даже срещите с тях са задължителни при нормални обстоятелства. да споделиш, да идентифицират проблема ти, да ти олекне, да те упътят как да постъпиш...
това е нормалност в Европа.
аз с кеф бих ходила да си говоря по мои си нещица с някого, ама ей- на -няма...
в дълбоката провинция тези специалисти липсват или ако ги има- са повърхностни.
знам ги всичките тези неща.
Просто трябва да се пребори човек с някои предразсъдъци! Струва ми се, че въобще не се обръща внимание на този проблем,
цитирайПросто трябва да се пребори човек с някои предразсъдъци! Струва ми се, че въобще не се обръща внимание на този проблем,
ти си умна и интелигентна жена и за това е така.
Забелязалали си, колко много хора използват блога, вместо психоаналитик. Не е съвсем същото,но явно им помага...
цитирайЗабелязалали си, колко много хора използват блога, вместо психоаналитик. Не е съвсем същото,но явно им помага...
17.
анонимен -
Ама кой дасе пребори бе,Кроти?
08.10.2009 23:03
08.10.2009 23:03
Ти пък нищо не каза!!!Те се чудят сега как да закрият психиатриите и да пуснат всички куковци/да се интегрират!!!/,а ти си седнала да се чудиш,че не се действа превантивно при някаква си депресийка!!!А ако трябва да бъда максимално "гадна",в България почти няма кой да ти предложи квалифицирана и адекватна помощ!Психиатрите/поне 95% от тях/ са по-луди от пациентите,психоаналитиците са гола вода/повечето/ и самите те се нуждаят от специализирано лечение......е,какво да говорим повече?
цитираймой кръщелник,лекар-психиатър,си вдигна чукалата и вече няколко години работи в Германия. Доколкото разбрах от него, така са постъпили и други негови колеги.
Преди месец се наложи да търсим детски психоаналитик, за детето на моя приятелка и голям зор беше докато намерим. По-късно се оказа, че и в блога има такъв. Май за всяко нещо което ни трябва, е най-добре първо да се направи запитване в блог.бг.
цитирайПреди месец се наложи да търсим детски психоаналитик, за детето на моя приятелка и голям зор беше докато намерим. По-късно се оказа, че и в блога има такъв. Май за всяко нещо което ни трябва, е най-добре първо да се направи запитване в блог.бг.
Много добри съвети имаше в клипчето, но аз бих добавила, че една бира вечер може да избави всеки от безсъние и тогава няма да му е нужен лекар- психиатър, а колкото до децата препоръчват повече банани и игри... :)
цитирайбирата май е като панацея, ама хване ли те депресията, не помага.
Това с бананите е най-лесно осъществимо, ама май е трудно в днещно време, да накараш едно дете да се отлепи от телевизора или компа и да излезе да играе.
цитирайТова с бананите е най-лесно осъществимо, ама май е трудно в днещно време, да накараш едно дете да се отлепи от телевизора или компа и да излезе да играе.
и много още ще си патим от криворазбрания ни срам. Първо не се признаваме, че имаме проблем, второ робуваме на общественото мнени (което в случая е много погрешно) и трето имаме много по лесно разрешение на проблема, мърморим и натоварваме с проблемите си, де що имаме близки, които са склонни да ни слушат...Поздрави за темата!
цитирайточно така е!
Превръщаме близки и познати, а и непознати, в кошчета за душевни отпадаци, вместо да потърсим компетентна помощ!
цитирайПревръщаме близки и познати, а и непознати, в кошчета за душевни отпадаци, вместо да потърсим компетентна помощ!
Имах проблем преди време и потърсих психиатър...ми не намерих
цитирайтрябвало е да отправиш запитване в блога! Тук има няколко човека, които щяха да откликнат или да те насочат. Знам, че трудно се намират добри.
цитирай
25.
анонимен -
Тази тема е все още нова
11.10.2009 00:44
11.10.2009 00:44
за нашето общество. Хората не могат да общуват помежду си, а при психиатър или психолог трябва да се говори и споделя. Дори не предполагаме откъде ни идват проблемите, а те могат да изкарат на повърхността причината и дори самото й осъзнаване да ни помогне. Но тук и съвети трудно се приемат. :)
цитирайМоже да ви досаждам с моята вяра, но тя не е построена само на теория и не съм научена от човеци. От преди съм изпитвала влечение към църквата, но с пълно незнание, както мнозинството православни християни. Вече съм споделяла, но пак ще кажа, че аз на два пъти - октомври 1989 и септември 1990 год. съвсем съзнателно се постарах да се оттърва от живота си. Имах всичко - самостоятелен дом, съпруг,две добри деца, хубава работа и заплата, добро физическо здраве,имах добър външен вид...но за мен нямаше живот. Щастлива съм,че Божията воля не беше да отида в пъкъла. Реално се върнах към живота едва, когато влезнах съзнателно в християнството. След това много, много пъти изпадах в трудни положения, но с Божията помощ ги преодолявах или преживявах. Психиатрите са лекари, човеци с ограничени възможности. Чудно е, как хората се интересуват от всичко друго, освен от Словото Божие. Вярно е, че властта ни налагаше неверие и презрение към вярата в Бога, но изминаха твърде много години и българите все още се мъчат по човешки да си разсъждават и да се съревновават по високоумие. Всичко е дадено, трябва само да се проучи. Най-бърза и голяма промяна става в евангелските църкви, а когато човек се научи да чете и тълкува Словото, ще види някои съществени грешки в различните църкви, но ще може и сам да общува с Бога. Това е истината. Докато се затварят очите пред тази животоспасяваща истина, народът ни катастрофално и нелепо ще се самоунищожава. Гордостта е смъртен грях.
цитирайвиж, че в блога доста народ споделя, но само споделя! Коментарите са един вид съвети, но в повечето случаи, не са компетентни или доброжелателни...
Има си хора учили за това! Към тях трябва да се обърнат!
цитирайИма си хора учили за това! Към тях трябва да се обърнат!
ти си намерила в Бог, твоя лекар или психоаналитик.
Вярваща съм, но за мен е по-важно да се спазват Десетте Божи заповеди, от колкото да се отправят молитви към бог и да сепалят свещи.
цитирайВярваща съм, но за мен е по-важно да се спазват Десетте Божи заповеди, от колкото да се отправят молитви към бог и да сепалят свещи.
29.
анонимен -
27. krotalka - Харви,
11.10.2009 14:15
11.10.2009 14:15
Аз точно това имам предвид - че те знаят какво да извадят от теб. Аз съм "за" тази професия и осъзнаването на нейната нужда.
цитирайтова имам и аз в предвид.
цитирайmoga da kaza che se registrirah v bloga specialno za da izkaza mnenie po temata ,zashtoto v bloga na sunflower prochetoh neshta koito me izpraviha bukvalno na nokti po otnoshenie na bolnite ot psihichni zaboliavania. Neveroiatno mi zvuchi kak moze chovek v 21 vek da razsuzdava po nachina "ne iskam da imam vzimane davane s psihichno bolni i ne iskam deteto mi da igrae s tehnite deca. Smiatam che tova otnoshenie i tova sochene s prust,che "eto ti si lud" e v osnovata na nezelanieto na horata da se sreshtat s takuv lekar. v Bulgaria niama vse oshte tazi stepen na moralno izrastvane po otnoshenie na lekarska taina i na turpimost kum razlichnite ot nas. Ako moga da citiram i neshto ot kazanoto ot bogoljubie - nie bulgarite kato che li niamame nito strah ot zakona ,nito strah ot Bog. Razmahvame chuzdoto neshtastie kato bairiak i chukame na durvo da ne ni spoleti sushtoto. A tova che horata ne mogat da otidat spokoino pri lekar ,s koito da spodeliat dushevnite si terzania vodi do po-golemi problemi i do tova che statistikite se pulniat s vse po-golemi procenti psihichno bolni. Ako kakto kazva sunflower vzemem da gi izolirame - tiah i decata im - dali shte si reshim problema?
цитирайВашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене
Блогрол
1. Връзки с България
2. Нещо релаксиращо!
3. Илиада - изложба 2008
4. Важно е да се знае!
5. Нещо и за стомаха!
6. Знаците на съдбата
7. Нещо за оправяне на настроението
8. Хармония с вселената!
9. Мъжът и жената "интимно"
10. 58 руски "мъдрости" поднесени от Янчев
11. Харесва ми безидейноста
12. Славунчо - нов дом
13. МОЖЕ ДА МЕ ВИДИТЕ ТУК
14. злото ми куче
15. още една отлетяла птичка
16. Купон до дупка
17. Песен
18. Наръчник за блогери
19. Законите на Мърфи
20. "Котарашки истории"
21. Рошавите мисли на една чайка
2. Нещо релаксиращо!
3. Илиада - изложба 2008
4. Важно е да се знае!
5. Нещо и за стомаха!
6. Знаците на съдбата
7. Нещо за оправяне на настроението
8. Хармония с вселената!
9. Мъжът и жената "интимно"
10. 58 руски "мъдрости" поднесени от Янчев
11. Харесва ми безидейноста
12. Славунчо - нов дом
13. МОЖЕ ДА МЕ ВИДИТЕ ТУК
14. злото ми куче
15. още една отлетяла птичка
16. Купон до дупка
17. Песен
18. Наръчник за блогери
19. Законите на Мърфи
20. "Котарашки истории"
21. Рошавите мисли на една чайка